HTML

világnéző

Friss topikok

  • OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: Wikipédiás fals információkból összeollózott cikk. 1. BM-21-ek rég kivonásra kerültek. Kohótöltel... (2014.09.17. 08:59) Egy hétig se tartanánk ki az oroszok ellen
  • mrZ (törölt): A tűzszüneti tárgyalások a uki elnök kiugrási kisérlete volt. Befuccsolt, mert megérkezett (az ame... (2014.09.08. 23:41) Egy új Transzdnyeszter születése
  • Globetrotter2014: @mrZ: na igen azért ragadt nálunk egy rakás elavult MIG29es. Vagy akkor miért is? Az mond valamit... (2014.08.08. 17:02) Keleti zárás?
  • Orszag: @.Gordon Gekko.: A kínaiak pont a betelepülő-elszaporodó módszerrel szereztek területeket, különös... (2014.07.27. 12:43) Érdemes-e sarokba szorítani Oroszországot?
  • kuki123: Romániában majdnem 80 ezerrel csökkent a lakosságszám, papíron de valójában úgy 2 millió Magyaror... (2014.07.13. 14:53) Nagyot nőtt az EU népessége

Érdemes-e sarokba szorítani Oroszországot?

2014.07.26. 16:22 KANADA

Az utóbbi napok fejleményei alapján nagyon úgy néz ki, hogy az EU komolyabb szankciók bevezetésére szánta el magát az Orosz Föderációval szemben. A helyzet nagyon kényes, egy gazdasági háborúval Magyarország sokat vesztene és Európa is, ha az oroszok nem hagyják magukat. A kérdés az, hogy meddig hajlandóak kitartani Putyinék, fenntartják-e az álláspontjukat, akár az összeomlás árán is?

Bizony az oroszokra nem jellemző a megfutamodás, hiszen egy hatalmas, nagy múltú és büszke nemzetről van szó, amely bár gyakran szenvedett óriási véráldozatot, nem tört meg. Egy viszont biztos, az orosz érdekszféra az utóbbi időben nagyon meggyengült, elvesztették a balti államokat, Grúziát, lassan Moldovát is és nagyon úgy áll, hogy Ukrajnát, ami kétségkívül a legnagyobb érdekveszteség. Ennyire visszaszorulva talán a Lengyel-Litván Unió és a Török Birodalom fennállása óta nem voltak, amely tényre ki tudja, hogyan fognak reagálni.

A helyzet olyan, mint az űzött vad esetében, amelyet ha sarokba szorítanak kiszámíthatatlanná válik. Az orosz hatalmi gondolkodásban mindig fontos szerepet játszott az ütköző államok megléte, főleg a nyugati világgal szemben, ez adta a biztonságérzetet - nem is beszélve a gazdasági érdekekről -, ami most nagyon megingott.

Legrosszabb esetben mély gazdasági háború kezdődik, ami egyértelműen világválsághoz fog vezetni. Legjobb esetben pedig kompromisszum születik, azonban látva az orosz és az ukrán hozzáállást erre kicsi az esély. A harmadik lehetőség, hogy az Unió enged, hűvös lesz a viszony, de kereskedelem nem áll le. Én erre számítok, mert Oroszország nem fogja hagyni Ukrajnát, mindent megtesz majd, hogy destabilizálja, túl fontos ország számára, ahhoz hogy a Nyugat befolyása alatt legyen. Ebben a helyzetben bármire képesek, túl nagy a tét, lehet már nagyon várják a telet...

46 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagnezo.blog.hu/api/trackback/id/tr286546835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2014.07.26. 17:31:43

Majd vesszük az amerikai palagázt, hatszor annyiért.

Remélem, ha keményedik a helyzet, kiszállunk.

mrZ (törölt) 2014.07.26. 18:14:13

Természetes hogy várják a telet és a háborút, ők fel vannak készülve, mentálisan, gazdasági, szállítási, katonai vonalon egyaránt. Kár arra számítani hogy oroszország összeomlik, 70 éve készülnek az eu felőli támadásra.
Mi magyarok is készen állunk, mondjuk mi nem a győzelemre játszunk.
A gazdasági csitt-csatt nem számít, ez még az előjáték, az illetékes szervek felizgatása aktusra felkészítése. Az hogy az eu hajlandó-e beszállni egy közvetlen katonai kalandba én sem tudom, de a harcias hangulat emelkedőben van, az ilyen bértollnok posztok, és zsindex, zsorigó, zs444, zshvg, zsetc... cikkei miatt, amiben az oroszok dehumanizálása és lekicsinylése folyik, és bizonygatja hogy mekkora sétagalopp lesz ez nekünk.

Majd meglátjuk!

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.26. 18:26:59

Az erős szankció Oroszországot segíti.

♔bаtyu♔ 2014.07.26. 18:29:40

@mrZ: Szokatlanul nagy józanságot tapasztalok, még az Index részéről is. (A többi ballibsi médiát nem olvasom).

♔bаtyu♔ 2014.07.26. 18:31:42

@maxval, a gondolkodó birca: Ugyanaz lesz az eredménye, mint Orbánék elleni EU-s támadásnak, a lakosság az ország védekező vezetését védi és nem a külső támadókat.

2014.07.26. 18:32:23

@mrZ: Azért ne fogadj rá sokban. Hagyományos háborúban nagyon elpicsáznák az oroszokat, ha Amerika is beszállna. A hadseregük nagyrészt sorozott katonákból áll, bár folyamatosan növekszik a hivatásos állomány. Komoly anyagi és morális kihívásokkal küzdenek, erről olvass kicsit többet, van elég elemzés róla. Egy grúzia vagy ukrajna méretű ellenfelet pillanatok alatt lenyomnak, de ezek nem számítanak. A NATO túl nagy technikai és anyagi fölényben van. Egyetlen esélyük, hogy tömegpusztító fegyvert vetnek be. Ha a vezetés kicsúszik putyin kezéből és a marakodó nacionalista csoportok valamelyike jut hatalomra, még az sem lehetetlen, hogy az atom mellett döntenek.
Az oroszok mindig is egy nehezen kezelhető népség voltak, és most tekintsünk el attól, hogy nekik köszönhetjük a bolsevizmust (ugyanis nem nekik köszönhetjük), de a világ sose tudott kijönni velük. Igazából nem lenne baj, ha oroszország végre darabokra hullana és eltűnne a történelem szemétdombján. Persze abba a káoszba se jó belegondolni, ami akkor jönne.

Ha Hitler egyből oroszország ellen fordul, vagy ha Churchill idejében felismeri, hogy ki az igazi ellenség, és nem csak a háború után, akkor még az erőviszonyok teljesen mások lettek volna, a bolsevik forradalmat szinte csírájában el lehetett volna fojtani és a világot megkímélni mindentől, amit azóta kaptunk az oroszoktól. Most teljesen más lenne a világ. De ez már sci-fi.

Brix 2014.07.26. 18:49:45

A gazdasági háborúban Oroszország és az EU veszíthet sokat, az USA lesz a nevető harmadik. A valódi válság nem Ukrajnában , hanem Oroszországban van, ezért esik össze az érdekszféra egyre kisebbre. Az orosz gazdaság nagyon gyenge, egyoldalú, ezért nem jelent perspektívát egyetlen országnak sem. Nem tudják Ukrajnát sem megtartani , mivel az ukránok EU tagságot akarnak, hogy mehessenek az EU-ba szabadon dolgozni és élvezzék az EU tagság össze előnyét. Eddig csak a nyomort ismerte a lakosság, az orosz érdekszférában, ebből lett elegük

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.26. 18:50:59

Az EU gyáva szembeállni az USAval, de az oroszokkal is.

Az EUnak Oroszországgal és Kínával kell megkötnie a szabadkereskedelmi egyezményt, és az USAt kirekeszteni a buliból.

A kirekesztésen a hangsúly.

mrZ (törölt) 2014.07.26. 18:55:03

@retrovírus:
Nem érdekelnek az elemzők.
Saját magam elemzek, gondolkodom, adatgyűjtök.
Nem ismerem a történelmi "ha", "lehetett volna" kifejezéseket.
Európa már többször megpróbálta, túlerővel technikai előnnyel.

>>De ez már sci-fi.<<
Erről van szó. Fantáziálsz.

♔bаtyu♔ 2014.07.26. 18:55:33

@retrovírus: A hazáját mindenki védi, így amit te leírsz, eleve nincs értelme. Minden az oroszokat megtámadó hatalom, kb. azt hitte, amit te.

Pan Modry 2014.07.26. 18:55:36

@Brix:
Az eu nem bukna tul sokat, gaztulkinalat van a vilagon, raadasul az utobbi evek megujuloberuhazasainak koszonhetoen europa gazigenye amugy is csokkent.
Epulnek az lng kikotok, konnyen potolhato az orosz gaz.

Viszont az orosz koltsegvetes 70 szazalekat az energiaexport adja, ok fognak cumizni.

Pan Modry 2014.07.26. 18:57:19

@Tiszteltetem Brüsszelet:

Szerintem meg a ruszkikat kell izolalni, koszos mutyi volt kgb fonok altal vezetett terrorizmust es mutyizast partolo allam. A ruszkikat es osszes szovetsegeset komolyan szankcionalni kell !

Pan Modry 2014.07.26. 18:59:00

@maxval, a gondolkodó birca:

Nem fogja, nem tudjak eladni a gazt a koltsegvetes bedol, es remelhetoleg az egesz koszos terrorista mutyiorszag is.

A vilagnak nincs szuksege oroszorszagra! Oroszoknak viszont annal inkabb a vilag penzere, be kel torni oket mint a vadlovakat.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.26. 19:02:21

@Pan Modry: Mi vagyunk szalonképesek, így mi döntjük el mi a terrorizmus és ki jöhet a szalonba.

Nektek marad a macskakő és a kannás bor.

Dr.Bio74 2014.07.26. 19:10:50

Mi a tökömért kellene a ruszkikkal tengelyt akasztani? Konkrétan meg tudunk fogalmazni valamilyen okot erre? Esetleg megfogalmazható, hogy mi jelenleg Magyarország érdeke?
A gyenge orosz, még mindig tízszer határozottabb és elhivatottabb,és erősebb az EU -s tákolmánynál.
A gáztúlkínálat meg látható, hiszen csak passzióból spájzolnak az EU -s államok, és tényleg senki nem számít gázár emelkedésre.
A történelem pont, hogy nem ismeri a "mi lett volna ha" kategóriát, és a történészek sem.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.26. 19:18:48

@Pan Modry:

Jelenleg Oroszország a világ reménysége. A másik opció a fasiszta diktatúra, melynek alapjai mostanában épülnek ki nyugaton.

mrZ (törölt) 2014.07.26. 19:34:55

@Dr.Bio74:
Mert a békét elvesztettük. Nincs más esély. Önmagunkat megreformálni nem tudjuk, adós rabszolgaság és energia depriváció vár ránk.

Az imperializmust ellen összezárt a világ. Sem a pénzfegyver sem az irányított terrorizmus nem működik többé. Jönnek a gazdasági blokádok, ami de facto háborús cselekmény!!!!, de már látható hogy ez is kevés lesz.

Dragan Rafajlovic 2014.07.26. 19:45:20

Oroszorszagot nem lehet csak ugy legyozni ez a tortenelem bebizonyitotta!
Tobb millio orosz el az egyesult allamokban vannak koztok volt KGB -sek esetleg alvo ugynokok,sima civilek stb!
Ellenben nem sok amerikai lehet Oroszorszagban!
Amerika nem nemzet allam,azert mert letudnak bombazni olyan orszagokot ahol turbanos fazonok mezitlab szaladgalnak elavult Ak -kal az meg nem azt jelenti ,hogy amerika a vilag istensege aki minden orszagot le tudna igazni!
Mellesleg Irakban is mi lett es meg mindig kinlodnak Afganisztannal!

Dragan Rafajlovic 2014.07.26. 19:54:58

Erre jo pelda az Israelli Libanoni haboru amint Israel komoly haditeknikaval talalta magat szemben pl Hezbollah uj tipusu tankmegsemmisito raketak mar is hullottak az izraeli katonak !
Ra nemsoka tuzszunet lett es az Izraelliek veresegkent eltek meg ,hiaba bombaztak le fel Libanont,akkor is veresegkent eltek meg hogy egy terrorszervezet mint a hezbollah rest talalt a pajzson es visszautott!
Azert Afganisztanban meg irakban nem voltak am csata hajok meg komoly legvedelmi rendszerek ,es ha hullananak az amerikai ifjak akkor ugy jarnanak mint vietnamban a kozvelemeny fordulna sajat kormanyuk ellen mert a fiaik nem ternek haza !

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2014.07.26. 20:01:59

@Pan Modry: Azért nem volna baj, ha utána olvasnál, hogy már most! mekkorát tud visszaütni Oroszország gazdaságilag!! Igazából nem lenne baj, ha az EU korrupt fasszopó "diplomatái" nem a mi bőrünkre nyalnának az USA-nak--mert nem ők, hanem mi fogjuk elveszíteni az állásainkat, nem nekik, hanem nekünk lesz baromi drága minden. Ha nem tetszik az Amcsiknak, hogy nem tőlük vesszük a gázt, adják olcsón, ha megint a mi bőrünkre akarják rendbe tenni a gazdaságukat, akkor az EU-nak el kellene hajtani a francba őket, nem minden parancsukat vakon követni.Nem véletlen a rendkívül erős EU ellenesség még egy olyan országban is mint ahol én élek. Mindenki tudja, hogy ha háborúba kényszerítik az Oroszt, akkor mi fogunk megdögleni nem a texasi paraszt.Amúgy a világ legnagyobb terrorista bandája az USA--nézz csak körül a Közel-Keleten mit sikerült összehozniuk!

mrZ (törölt) 2014.07.26. 20:11:50

@♔bаtyu♔:
Azt mondod józanság a zsindex részéről?
Pont futtatják a szempillafesték lopás esetét, amikor egy kamu blogról levett hazug történet.
index.hu/kulfold/2014/07/26/fosztogatjak_a_szakadarok_lelott_gep_aldozatainak_holmijait/
Itt a cáfolat:
www.kp.ru/online/news/1802543/

és mindennap többtucatnyi újabb hazugság.
Még véletlenül sem írnak igazat.

röf 2014.07.26. 20:24:28

Ostoba pökhendi Európa.
Ezer szállal kötődünk az oroszokhoz.
Nem csak az energiafüggőségre gondolok, hanem az Oroszországba befektetett euró- és dollár hegyekre.
Szánalmas kardcsörtetés.....

J.László 2014.07.26. 20:25:32

Az oroszok eddig mindenkit megszívattak, akik rájuk támadtak. Jól elverni őket eddig csak a japánoknak sikerült 1905-ben. A többiek nagyon rábaltáztak.

Az EU elmehet a picsába, beszari buzik gyülekezete. Az USA sírógörcsöt kap, ha felpofoznak valahol egy amerikai katonát. Ezek akarnak Putyinba belekötni?

Orszag 2014.07.26. 21:21:02

@J.László: Az a helyzet, hogy '05-ben is az egész japán hadsereg harcolt egy orosz hadsereg ellen, a cár atyuska mindig elő tudott húzni még egy hadsereget az usánkából. Az tény és való, hogy a flottáikat elvesztették és egy hadseregüket is lenullázták, de a japánok nem tudtak volna folytatni egy hosszabb konfliktust.

Orszag 2014.07.26. 21:25:30

@retrovírus: A Jane's Defence Weekly pár hónapja írt egy tanulmányt, hogy az oroszok hatalmas fejlődésen mentek keresztül, lecserélték az állományt és a technikát is. Többek között izraeli és német cégekkel dolgoznak együtt (Rheinmetall, IDI), akiknek nevezetesen jó a technológiája. De nézd meg a felvételeket a krími akcióban bevetett katonákról, egyrészt a grúz háborúhoz képest a felszerelésük is sokat fejlődött- modern kézifegyverek, modern ruházat- másrészt mind akkora, mint egy kétajtós szekrény. Ukrajna ellen is csak kb. 40-60 ezer főt vonultattak fel a határra. Ez, hogy milyen profin mozogtak a harctéren is mutatja, hogy nem a félrészeg Szergejjel kéne szembeállni a nyugati katonáknak. Azt nem vitatja senki, hogy nagyon csúnya dolgok jönnének ki egy hagyományos összecsapásból, de éppen ez a visszatartó erő.

.Gordon Gekko. 2014.07.26. 21:32:47

@Orszag: Ha az oroszoknak vmi miatt lenne esélyük 'megnyerni' egy nagyobb konfliktust az a nyilvánosságuk.

Az orosz nyilvánosság kibírja, ha 10 millió ember elesik a hazáért. Az USA nyilvánossága lecserél akármilyen kormányt, ha a halottak száma túllépi a 10ezret.

Ennyivel meg nem erősebb az USA, meg nem lehet a fél Földet megszállni, amikor Afganisztánt is alig bírják pénzzel. Persze az orosz gazdaság sem golyóálló.

Brix 2014.07.26. 21:57:44

A sok degenerált szélsőjobbos kommentelő védi a történelmi ellenségeinket az oroszokat, azokat, akik az elmúlt 200 évben több kárt okoztak a magyaroknak és Európának, mint bármely más nemzet.
1848-49-es szabadságharc leverése, kommunista diktatúra, holodomor, Molotov-Ribbentrop paktum, Gulág, több milló nő megerőszakolása a 2 vh alatt, 56 leverése. Ennek a barbár, primitív országnak ideje lenne magába nézni, mert nem véletlen van ellenük az egész szabad világ. Nincs igazuk ebben a konfliktusban sem!

♔batyu♔ 2014.07.26. 22:08:17

@mrZ: Igen, azt én is észrevettem, gáz.

Dragan Rafajlovic 2014.07.26. 22:10:02

Brix

Ha Ukrajnat nem bolygatja a nyugat az oroszok egesz jol el lettek volna !
Sot meg eleg jol viselik hogy az USA es a NATO korbetelepitette oket raketarendszerekkel!
Senki sem ved senkit itt tenyek vannak es arrol diskuralunk!
Az oroszok Gulaknak hivjak a nemetek auswitz-nak az Amcsik Guantanamonak A horvat Ustasa Jasenovac-nak a szerbek Srebrenicanak a magyarok Recsk-nak soroljam meg?!
Europa nem lehet akkora madar hogy Amcsi unszolasra belemegy egy haboruba ,nem a texaszi paraszt gyerekei fognak meghallni ,hanem a mieink!
A gruziai haboru is ra lett kenyszeritve az oroszokra !Ugye Gruziat megkornyekeztek a NATO tagsaggal aztan a Gruzok batrak lettek es alkazdtek loni Abbhaziat meg a Del Oszetokat,azt hittek majd Amerika meg az unio rohan segiteni,hat nem igy tortent!
Nem kene a szart kavarni ,hanem hagyni eletteret pl Oroszorszagnak Ukrajnat "utkozozonakat"!
Meg ugye nem reg ismertek el hogy anno Szerbia bombazasat az ENSZ nem hagyta jova,erofitogtatas az oroszoknak!
Egyik kutya masik eb csak az Amcsikkal az a baj hogy mindent akarnak nem hagynak elettereket ,csak kaoszt!

♔batyu♔ 2014.07.26. 22:10:09

@Brix: Az a sok "sok degenerált szélsőjobbos kommentelő" Mo. érdekeit védi te ostoba.

Dragan Rafajlovic 2014.07.26. 22:11:02

Nem az oroszok mellett allnak az emberek ,csak valahogy az igazsag erzet mindig dominal!

♔batyu♔ 2014.07.26. 22:14:17

@J.László: Van benne valami. A
Nyugateurópai vezetés alatt álló ENSZ "hadsereg" szégyenletes szereplése - megjelent pár szerb katona és a hollandok, stb. már adták is át nekik a bosnyákokat, holott tudták, hogy megölik őket - nem ellenfél az oroszoknak, ez biztos.

Az oroszoknak talán a németek jelenthetnek valamiféle akadályt, a többi egészen biztosan nem.

Brix 2014.07.26. 22:22:09

@Dragan Rafajlovic: Ez a helyzet nem ilyen egyszerű, mivel Ukrajnát nem a "nyugat bolygatta", hanem az ukránoknak lett elege az orosz érdekszférából. Ahogy mindenki, így az ukránok is európai módon szeretnének élni ami nem lehetséges az orosz érdekszférán belül. Az ukránok EU tagságot szeretnének és szabad munkavállalást Nyugat-Európában

.Gordon Gekko. 2014.07.26. 22:30:47

@Brix: 'mivel Ukrajnát nem a "nyugat bolygatta", hanem az ukránoknak lett elege az orosz érdekszférából.'

- óriási butaság, már önmagában az a tény is hogy egy outsider zsidó lett az ideiglenes ukrán elnök, kizárja ezt

- a másik ami kizárja az az hogy az orosz életszínvonal jóval magasabb mint az ukrán, de az elmúlt évben Ukrajnában még a korábbihoz képest is bezuhant minden. Persze lehet hogy az ukránok mást hittek de nem európai módon, hanem orosz módon sem fognak élni még nagyon sokáig

2014.07.26. 22:31:27

@Orszag: Lehet, hogy sokat fejlődtek, de azt is nézzük, hogy honnan. Úgy sejtem, hogy a nyugat technikai fölénye még mindig nyomasztó. De ezen kár is fantáziálni, mert nyílt fegyveres konfliktus az oroszokkal nagyon nem valószínű. Sokkal inkább az, ami most van mindkét részről: beszivárgás, bomlasztás, szabotázsakciók, szélsőségesek pénzelése, terrorizmus.

2014.07.26. 22:37:33

@.Gordon Gekko.: Te összekeversz dolgokat. Irakban, Afganisztánban invázió volt, és minden erejükkel a polgári lakosságot védték, így eshetett el annyi amerikai katona. Ezt asszimetrikus hadviselésnek hívják. Amikor viszont reguláris seregek néznek szembe egymással, kb annyi esélyük van a szlávoknak is, mint iraknak volt az első öböl-háború idején. Ha csak arról lenne szó, hogy porig bombáznak egy országot, hidd el, nem lenne ellenfelük. Kurva nagy hőstett egy az út közepén gyalogló katonát lesből lelőni, vagy az aszfalt alá robbanóanyagot telepíteni.

Bicepsz Elek 2014.07.26. 22:38:22

Europa 300 millios piac, Oroszorszag 150 millios. Az oroszok gazt adnak el, meg asvanykincseket(pl. ritka femeket), fegyvereket stb.. Europa gepjarmuveket. Ha az oroszok kitiltjak a nemet autokat, az nagy ervagas lenne. Feloldanak az Iran es Eszak-Korea elleni szankciokat. Kereskedhetnek Indiaval es Kina is sok gazra tart igenyt. Az USA a szankciokkal alig veszt valamit, Europa sokat. Ha Putyin neghatral, akkor elveszett hosszu tavon!! Europaban is azok az allamok kemenykednek, akiknek nincs veszeni valoja(Anglianak vannak tengeri foldgazmezoi, igy meg nyerhet is ezen), vagy felnek megszokasbol. Az ukranok at kesznek b..va. Ott vannak a legjobb feketefoldek a vilagon. Es ezeket most majd bagoert meg lehet venni...

.Gordon Gekko. 2014.07.26. 22:43:50

@retrovírus: 1. annyi?

- nagyon nagyon kevés amerikai esett el, az 1000et nem érte el a számuk a 2 országban 10 év alatt.

Vietnamban esett el vagy 60.000.

A polgári lakosságot, mi? Demokráciát építeni mentek, nem?

Bombázás OK, de abban mi a pláne? Kína hamarabb tudná megszállni a lerokkant oroszokat és még nagyobb hatalmi gócot kapna amerika.

.Gordon Gekko. 2014.07.26. 22:46:55

@retrovírus: Az oroszoknál tasztaltabb partizánok sehol nincsenek. Na jó, az afgánok se szarral gurítanak.

Dragan Rafajlovic 2014.07.26. 23:02:36

Nem ertem ezt a kinaiak meg szallnak az oroszokat dolgot!
Gondolom itt Sziberiara celoztok csak hat sziberia 70-80% ban oroszok lakjak az a 1 vagy 2 millio kinai csak a szovjetunio szethullasa utan vandorolt be nagy reszuk kereskedo!
Kinanak a kissebsegei amugy is mindig gondot jelentenek !
Az orosz ajkuak soha nem adnak be a derekukat kinanak !
Ez lehetetlen feladat foleg hosszutavon allando villongasok es harcok lennenek ez nem erdeke Kinanak!
A sziriai konfliktusban amugy is Kina es az Oroszok egyutt vetoztak !

Dragan Rafajlovic 2014.07.26. 23:06:48

Mára a kínai-orosz határ teljes hosszának vonalát a amugy is két fél pontosan kijelölte.

.Gordon Gekko. 2014.07.26. 23:09:52

@Dragan Rafajlovic: 'Az orosz ajkuak soha nem adnak be a derekukat kinanak !'

Majd csak figyelj. Szibériában lakik talán 5-10 millió ember akkora területen mint a szomszédban 1500 millió kínai. Persze gazdasági gyarmatosítás lesz az inkább, a kínaiak soha nem kolonizáltak a történelmük során jelentős területeket.

Bicepsz Elek 2014.07.26. 23:17:18

Sziberia (kb. =2,5 Europa)gyakorlatilag lakhatatlan. Nem lenne eleg elelmiszer a benepesitesehez es az eghajlata is durva(kb. mint Eszak Kanadae).
Az USA nak szuksege van a konfliktusokra, mert a hadiipar viszi elore az orszagot. Mindig uj es uj teruletek kellenek nekik(bar gazdasagilag keptelenek kiaknazni csak hoditjak oket).

J.László 2014.07.27. 09:20:08

@Orszag:
Pontosan. Jól felszerelt, magabiztos katonáknak tűntek a felvételek alapján a Krimben. Nem azok a leszakadt csórók, mint Afganisztánban voltak.

Az EU szóra sem érdemes katonai téren, az USA pedig hiperérzékeny a saját veszteségekre és egyedül még soha nem nyert meg komoly háborút (legfeljebb saját maga ellen a polgárháborúban).

Orszag 2014.07.27. 12:43:36

@.Gordon Gekko.: A kínaiak pont a betelepülő-elszaporodó módszerrel szereztek területeket, különösen ott, ahol gyenge a helyi kultúra, mint például a 19-20. század fordulóján az Amur-vidéket, ahol a helyi udegéket egyszerűen leszaporodták. Vagy a mostani afrikai földvásárlásaik is hasonló véget érhetnek.
süti beállítások módosítása